26 april 2018

Pappa - grattis på 85 årsdagen!


Min pappa är en riktig klippa!

Nu får du fira din födelsedag på sjukhuset! Kanske intre det roligaste, men du blir gått omhändertagen!

Om lite mindre än en månade - den 25 maj så fyller jag 50 år. Jag hoppas verkligen att DU kan komma! Meddela mig bara att du kommer!

Han har varit medlem i Svenska Transportarbetarförbundet i över 50 år.

Jag satt i I11 Sportskytteförening styrelse tillsammans med honom under 80-talet. Mamma och han satt i Afasi-föreningens styrelse tillsammans.

Vi har plockat blåbär, trim-orienterat och varit på Svenska Rallyt.


Han är fantastisk - ställde upp och hjälpte mig att dela ut reklam och tidningar när jag hade mycket att göra i skolan. Han läste in matematik på komvux för att kunna hjälpa mig och mina bröder med läxorna. Han började åka slalomskidor när han var i 40 - 50 års åldern. Han började spela gittar när min bror började med det.

Han har arbetat för IKEA.

Han har suttit i styrelsen för Transportarbetarförbundet och varit en omtyckt lärare på truckkurser för NBV. Han har suttit i styrelsen för ASG.

Han hade velat bli körskolelärare. Han hade velat börja spela golf. Han hade velat cykla till alla tunnelbanestationer i Stockholm.

Nu är han 85 år - Hurra, hurra, hurra, hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar