14 april 2018

Jag vill höra DIN berättelse!








-"Jag spara på bra människor." Brukar jag säga och så är det verkligen. Jag vill veta hur människor har det!

I torsdags träffade jag Per - en 64 års stockholmare, som hela sitt liv har arbetat i rengörningsbranschen. Hans pappa hade givit honom rådet att ta arbete på tekniska kontoret - för  där skulle det alltid finnas arbete. Men nu länge var det inte så! Men jag kan lova dig att det kunde vara så att den erfarenhet, som Per bär på skulle kunna vara något som vi byggde innovationer och företag på om vi stannade upp för en sekund. Kanske skulle ett företag som Envac kunna ge Per ett jobb.

För mig kan det vara svårt att lyssna ibland för att jag blir så inspirerad av de personer jag lyssnar på.

Jag hade också förmånen att träffa Alexander - en ung speciell man i 20 års åldern, som ännu inte har fått en fast plats på arbetsmarknaden. Han gillar att spela spel, men förstår att han skulle röra sig mer. Men han har svårt att gå ibland för att han är "plattfotad". Han är en fantastisk berättare när man lyssnar och man ger honom möjligheten att berätta.

I går var det en helt annan dag. Jag var som ni vet på Fryshuset och lyssnade på Anja Freij - en fantastisk eldsjäl, som Fryshuset har. Eller om sanningen ska fram har de flera hundra av dem eller ännu rättare flera tusen! Bara du är villig att lyssna och se så har du en guldgruva där!

Om inte du lyssna kommer någonannan att göra det - kanske är det Facebook, Cambridge Analytica, FRA eller någon vän eller duktig företagare?!

Jag vill bli DIN Riksdagskandidat 2022 - jag skulle ha kunnat bli din riksdagskandidat 2018 - MEN då KRÄVS DET mer av dig - och jag vet inte om du är mogen för det? Jag kommer inte att kunna göra det utan dig! Har jag din röst? _ Ger jag dig en röst i Riksdagen! Demokratin är något av det finaste vi har och inte få ta föregivet!VI måste kämpa varje dag! Lyssna på de som inte kan tala för sig själva och se det som andra helst inte vill se!

SÅÅ - vilken är din berättelse? Jag vill höra dig! Inte för att få din röst - utan för att jag har något att lära mig av dig och din situation. Jag är inte du - så hur skulle jag annars få veta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar