15 april 2018

Ordning och reda!

Fantastisk middag på Djurönäsety
Skymning i Djurönäset!
En spegelblank vik!
Härligt - ute på Djurö

Sveriges bästa busskur! -
Slå det om ni kan!


Vi drömmer väl alla efter en fika!
Ett härligt gäng Centerpartiseter!
I fredags så var Big Bags-en borta från gården - där de varit under 2 veckor. Påsar fulla av byggmaterial - inte det bästa att ha bland lekande barn! Jag undrar hur entreprenörerna tänkte när de hade satt upp en informationslapp på anslagstrappan i trapphuset där ombyggnaden höll på. Hade varit bra att sätta en sådan där mäklar-pinne eller "fällbock" där de kunde informera oss övriga boende varför dessa säckar som här!

Drömkåken!
Det anmärkningsvärda är att Big Bags informerade mig att de även säljer sina säckar genom återförsäljare och inte har någon kontroll på dessa. Hade de haft det så hade jag smidigt kunna kontakta dem.

Vi tog bussen till Slussen! -
Kanske ska skriva en låt :) !
Sveriges längsta t-baneperong
under jord? Rådmansgatan?
Det blev i stället ett samtal om vem som ägde marken - bostadsrättsföreningen eller kommunen. För mig är det ovässentligt vem som äger marken  - det är "säckföretaget", som borde vara den ansvarige! Inte ska kommunen behöva använda skattepengar för att ordna upp detta.

Jag tror att entreprenören har gjort vad de lovade mig och nu är dessa Big Bags borta eller var det Big Bags som gjorde något åt saken. Det viktiga med denna berättelse är att det går att göra något! Dumpning av avfall på vår gård - blir det aldrig!

Big Bags och Sortera med flera har dina varumärken och telefonnummer välsynliga. Vilket är förståligt då de inte bara vill tjäna pengar på att säga säckarna utan också få pengarna för återvinning och hämtning av säckarna!
När jag fått bort de 6 BigBags-
en så dyker det upp en annan.






Smaskig mat och prat!
En ordentlig tårtbit på Café 60 - jag
fick bjuda in en vän för att klara av
att äta upp den!
Blandad arkitektur!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar