8 april 2018

Var där tidigast av dem ALLA!







I dag som alla dagar detta år - var jag tidigast på Café 60. Det var bara Robert (en av ägarna som var där före - tur det , annars hade jag inte kommit in)! EU-migranterna med de fina IKEA-kassarna fanns utanför för att kunna gå på toaletten. Genom att köpa kaffe - så är de också kunder!

Café 60 är som ett språklaboratorium. Jag tränar min franska och fick lära mig spanska av några damer från Spanien Valensia. En av dem bor i Arboga med sin pojkvän och arbetar förskola för att lära sig bättre svenska. Det visar sig att Pippi-långstrump är stor i Spanien också!

Grabbarna som äger Café 60 kommer från Libanon och talar arabiska - så det får jag på köpet.

Den lilla stjärnan Adraine, var här och lärde mig lite franska - det visar sig att hon också kan tala finska, vilket hon inte har gjort förr. Denna lilla dam är det full fart på vill jag lova. Men hon är snäll mot mig.











Varför besöker jag Café 60:
*   Den internationella och ungdomliga atmosfären.
*   Deras fantastiska bakverk.
*   Lugnt ställe innan kidsen kommer!
*   De borde vara med i Lonely Planet, Stockholm!
*  Trevliga människor som det är lätt att få kontakt med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar