30 april 2018

MEDVIND - med vinden i ryggen! FRAMÅT!





I går var jag nere på Raoul Wallenbergstorg. Var jag och hundratals människor som var med under arrangemanget: "Vi skapar MEDVIND".

Jag hade förmånen att träffa många trevliga människor.

Det var många poliser på plats, men det var lugnt som på en ÖSTER-match. Jag frågade om de bara tog halva lönen när det var så lugnt - och smack - där låg jag handfängslad på marken. Skojar bara - de skrattade hejdlöst!

Träffade Per Ribbing med hans roliga cykel och hade ett samtal om Facebook där jag hoppas att jag kan hjälpa honom. Då får vi se Per Schori, som skrev en bra artikel i Aftonbladet.

Jag går förbi honom och hälsa, och berömmer honom för för artikeln i Aftonbolaget. - "Tack, grabben".

Gustav Fridolin var där och tog emot budskapet från demonstrationen - han hade frigjort sin kalender. Han var också den första politikern som var med på "Politikerveckan på Järva". Han har fått mycket kritik som jag tycker har varit oförtjänt.

Café Lillebror på Rörstrandsgatan i Vasastan. Lillebror är ett fantastiskt litet bageri.

Jag hade förmånen att träffa en präst från Svenska Kyrkan  och Solidad. Visste ni att "Allmän sammankomst" är 8 personer.

Ska du med till Café 60 i dag vid kl. 11.30.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar