3 april 2018

Stå upp för Sverige!




Jag har under några veckor veckor läst boken "Vägen till Innanförskap - Berättelser om att inkludera, om ledarskap, mod och en vilja att förändra samhället" skrivna av Ulrika Sedell och Eva von Wernstedt.

Yalla Trappan startat av Christina Merker-Siesjö
Välkommen hit startat av Camilla Altéus
It-guider hit startat av Gunilla Lundberg
HVB-hem Ljungby kommun startat av Anette Ragnarsson
Vansbromodellen startat av Alireza Akhondi 
Support Group Network startat av Adnan Abdul Ghani
Restad Gård
Familjehemsmöten startat av Petra Klawatsch
Guds hus startat av Carl Dahlbäck
Ekängens vänner startat av Agneta Berg
Jurister på Stockholms Central startat av Dona Hariri
Gotland Greenhouse i Förjel startat av Clas Dahlén
Livstycket startat av Birgitta Nötlöf
Kompis Sverige startat av Pegah Afsharian och Natassia Fry
Yrkesdörren startat av Amelie Silfverstolpe

Den här boken har verkligen fått mig att fundera en hel del. Jag blir mer och mer övertygad om hur viktigt det är att vi arbetar tillsammans. Jag ser mer och mer hur samhällsdebatten har hårdnat och att vi blir mer och mer splittrade.

Vad är det egentligen vi får våran information i från? Själv så läser jag mycket böcker, ser SVT Play, nyheterna, följer olika podar. Men tyvärr läser jag allt mindre av DN, SVD, Di mfl. Den tidning jag följer är Smålandsposten och det är tack vare min far.

Hur går vi vidare med att utveckla vårt samhälle TILLSAMMANS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar