22 april 2018

Vilken tur jag har! Träffar tuffa människor - hela tiden!


 I gå tog jag och reste med Snälltåget från Stockholm till Växjö! En fantastisk resa!

Jag reste 1:a klass för att det var samma pris som 2:a klass - så det var inget val utan ett kall!

Jag bruka välja fyra bord om möjligheter ges! och det gjordes det ända fram till att konduktören kom och kollade biljetterna. Det visade att jag skulle sitta i 2:a klass i vagn 11.

MEN när jag var där fann jag inte min plats - men slog mig ner vid en man som som varit i USA - västkusten. Och han hade nog hoppas att han skulle få en lugn resa - men icke! Mitt emot mig satt också Allmän läkaren, som fascinerades av min bok "Selling the invissible". Efter en stund kom hon vars plats jag hade tagit! (inte damen på bilden).

Så det var bara att ta packningen och gå till plats 95. Där fanns INGA människor! Bara en ryggsäck, en liten nallebjörn och en bok "I hate internet". Här satt familjen som jag hade stannat till vid tidigare - mannen hade läst något om kemi, som jag skulle vara intresserad av att läsa vidare. De hävdade att det var deras platser och jag visade dem min. Konduktören kommer förbi och ... Min biljett var från mars!!!

Så det var bara för mig att be om ursäkt och ta mina "pinaler" och gå tillbaka till första klass där Reza och Mattias satt och hurrade!

En intressant tur i tåget! Nu hade jag rätt till frukost igen! HURRA!!!



Tillbaka i Växjö med buss. Chafören "stannade på" motorvägen och släppte av mig. Nu var det Växjö Lakers, Östers IF och Trädgården och Bomässan.

En mycket intressant upplevelse för hela familjen. Här träffade jag ett 40-talpersoner från olika delar av samhället och landet.

Vi beger oss till Kafe DeluxSandgärsgatan
Här händer en hel del. Träffar två hemma pappor, Carl Hector, Ted Hector och deras barn. Då får jag möjlighet att trolla för börsen med vatten och så! Anders Bergön - vid smeknamnet G och Andreas Ekman tittar förbi oss från Byggnadsnämnden. Han ska hälsa på sin 95 åriga mamma.

Växjö är på många sätt fantastiskt med dess människor, företagaranda och SM-guld!

Att också få träffa Peter Pettersson - var en speciell situation!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar