24 februari 2013

En affär gjord med nyfikenhet för entreprenörskap, industrihistoria och politisk thriller!



 I dag var jag ute i ett strålande Stockholm och fick tack vare ett tips från en vän reda på några böcker, som väckte mitt intresse.

Något av det roligaste jag vet är att göra bra affärer. Denna möjlighet fick jag på Hötorget i dag.

"Vår man i världen" av Chris Forsne, som visar sig kosta 177 sek på Adlibris, men som jag får köpa för 90 sek, vilket är
- 49%. För detta pris fick jag också:

"De framgångsrika familjerna - Att skapa och bevara förmögenheter" av Margaret von Platen

"Ludvig Nobel: >>Petroleum har en lysande framtid!<< En historia omeldfängd olja och revolution i Baku" 
av Brita Åsbrink



"BOLINDER´s - I skuggan av Bolinders verkstad - Mitt liv som jag minns det" av Jean Bolinder

"Vägvisare till naturen i Stockholms län" utgiven av länsstyrelsen i Stockholms län

Det visade sig att av dessa fem böcker är i alla fall tre skrivna av kvinnor!

Böckerna handlar om entreprenörskap (ur ett historiskt perspektiv då den är skriven 1995), industrihistoria, Stockholms natur och en politisk thriller.

Jag ser fram emot bokrean som börjar på tisdag - men mina bästa affärer gör jag utanför reorna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar