14 februari 2013

Letar efter lekande människor i alla åldrar!

Det är inte bara barn som leker eller får oss att leka!  Under studenten kallade vi det ofta studentikost och det var ofta lite finurligt.

Kommer ihåg när jag började arbetade på på en av mina första arbetsplatser -- en kollega som var närmare pensionen hade ofta lite upptåg - på direktionsvåningen satte han upp en skylt med varning för livsfarlig ledning (fick sitta där ett tag), vid ekonomidirektörens dörr stod det "halvledare" på en skylt.

Detta var någon som höjde nivån på humorn i företaget och jag kommer ihåg när jag en dag tappade rösten under arbetstid - fick semaforflaggor från en annan avdelning, som satt på andra sidan gården.









 v

Dessa var väldigt användbara under vissa dagar under dagen (se ovan). Detta var på den riden mobilen var som en tegelsten och internet var inget som hade kommit till företag som inte var i den absoluta ICT spjutspetsen.

Jag är i alla fall väldigt tacksam att jag fick denna erfarenhet! Lek är en del av den kreativa processen och gör att man tänker annorlunda och de som tänker annorlunda har större möljigheter att bli vinnare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar