13 februari 2013

Klart hen ska ha en semla!





I går var det Fettisdagen och jag gick förbi dessa banor av fettisdagsbullar också kallade semlor. När jag vid 19.30 tiden började jakten på semlorna så var det inte alls så lätt att finna dem. ICA handlaren i Bandhagen hade fått slut. Så det blev tyvärr så att jag inte handlade något alls av dem utan lämnade tillbaka de andra varorna också. Min resa gick i stället ut till Högdalen. Där hade också MatDax slut på Semlor. Men när jag kom till ICA Högdalen vid strax innan 21 så hade de dessa kvar. För mig är det viktigt att jag följer traditionen och äter dessa just denna dag. Det är faktiskt då jag äter dessa!

Det är just denna dag som de kan sälja Fettisdagsbullar till mig - om de inte finns så är jag inte intresserad av att handla annat heller. Få produkter är så viktiga en speciell dag.

Första gången jag ser någon samla in dessa
"big bags" som i dag finns på nästan varje gata.
Att ett ord, HEN, kan framkalla så många känslor kan jag allt vara lite frågande till. Jag märkte det i söndag då jag fick i gång min "platspolare" genom att säga ordet. Jag får till min häpnad se ordet på en Kebab restaurang på Vallhallvägen. I bland vet man inte vilka som är de mest progressiva.

För mig känner jag att det åar ett ord som är praktiskt då det går snabbare att skriva än hon eller han. Men jag har inte kommit till det steget där jag när jag ringer till en växel såger -jag vill tala med hen som är kundservicechef, men tror att den dagen kommer snart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar