25 februari 2013

Sju dåliga och sju bra saker!

 - Alla dessa stackars människor som är tvungna att tigga på våra gator. En tjej på Hagsätra-linjen uttryckte det så här i kväll till en polare: "Det finns säkert personer man behöver ge pengar till, men man vet inte vilka dessa är"!

- Min bankdosa beslutade sig för att sluta fungera.

- Att människor ska behöva visa ID-handlingar på svenska gator.

- Hur jag i kväll höll på att missa att byta tåg vid Gullmarsplan och dök genom dörrarna. Är helt säker på att jag inte var skuggad i kväll.

- Att jag fick stark sås i ökat - aj vad ont det gjorde!

- Att människor inte tar bort sina tallrika, glas och bestick när de har ätit. Att människor slänger skräp på gatorna (kan inte låta bli att ropa -"Du tappade något" när folk bara släpper vad de har i händerna.

- Att vi inte kan tänka lite mer på varandra!Hur ska vi få samhället att hänga ihop? Hur tilliten blir mindre och mindre i tex USA för myndigheter och andra institutioner.

* Besöket på Stockholm-Söder rotarys lunch i dag och hur välkommen jag kände mig! Lyssnade på Richard Murray och Slussen Plan B.

* Mitt besök på mitt Swedbank kontor på Ringvägen där jag varit kund i 18 år var upplyftande och efter att jag fått lite bannor för att jag inte hade med mig min bankdosa fick jag en ny utan extra kostnad.

* Att LuddeClarion Slussen hade lagt undan gårdagens DN så att jag fick möjlighet att läsa artikeln om Anders Carlberg.

* Danne på Matrix - som har en service-nivå på sin verksamhet som överträffa det mesta.

* Hur jag hade kul när jag handlade på Subway´s och med min småländska kommentar fick rabatt på 10%.

* Ett mycket intressant föredrag med Svensk-kinesiska föreningen om "Guanxi - i går, i dag och i morgon" med Nils Hedberg Grimlund

* Att jag med ett gott humor och en trevlig kommentar kan påverka min egen omgivning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar