26 februari 2013

Köttbullar ett stort symbolvärde för IKEA!


Jag blev så besviken när jag hörde att man funnit spår av höstkött i IKEAs köttbullar, som jag har ätit så ofta! Så arg att jag kontaktade IKEA - som för övrigt tillsammans med regeringen har den växel som svarar snabbast! Men jag var inte den ende som ringde den ansvarige Sara Paulsson på IKEA i dag - trots att det bara var några minuter över efter att jag hade fått informationen från Aftonbladet.

IKEA hanterade detta på ett förträffligt sätt att dra in försäljningen av köttbullar på varuhusen i Sverige och i 13 andra länder.

Dafgård - deras leverantör av köttbullar har också tagit tag i problemet.

Trots att dessa företag har ett utarbetat kontrollprogram har detta kunnat hända. Frågan är då hur detta kunde ske!


Inom de närmaste dagarna får vi höra vad som har hänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar