19 februari 2013

En energirik vardag!


I dag var SVT på plats hos FORES för att ta del av 20 år efter Lindbeck-kommissionen. Samtalet var mycket intressant!

Men mycket av min kraft har gått åt att finna ström till min IPhone - att man inte kan göra bättre batteri för en mobiltelefon. Från att ha varit full-laddad på morgonen så har den laddat ur efter att jag använt kameran en del fram till ca 14.00. Sedan börjar jakten efter ström.

Jag fick låna laddaren av en vän på ett café, men det visade sig att uttaget inte hade någon ström. Sedan fick jag ladda batterierna på Fotografiska och på konferensanläggningen - där de hjälpte mig exemplariskt.

Fortfarande så gnager - filmen jag såg att Apple- stryper sina batterier, men det hoppas jag det inte ligger någon sanning i - för det verkar ju dumt!

Trött på det ständiga laddandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar