27 februari 2013

Apple -inne eller ute?


Ni kan läsa min föregående bloggpost om IPhone och mitt batteri och mina extra batterier. Jag har varit väldigt nöjd med min IPhone - det enda problemen är: batteritid, kundservice, hållbarhet, skatt, 1 års garanti (mot svenska konsumentköpslagen.

Apple är/var världens värdefullaste varumärke! MEN tyvärr så tror jag att de sumpat den platsen.

Nu när jag försökte kontakta dem så hamnar jag i en telefonkö - där man säger att "väntetiden är 10 minuter eller mindre". VA! Snacka om att ha respekt för andras tid?

Det sägs också att "Samtalet kan avlyssnas eller spelas in". Jag ser det som positivt för att det kan få ta del av min analys och vilka risker de utsätter varumärket för.

Men många tycker nog att det är obehaglit. I en annan del av dessa "knappnivåer" så säger de att de är för kvaliteten?
Det finns också möjlighet att ta del av Apple´s Integritetspolicy? Ska kolla vidare på den när jag håller den. Lyssnar Apple? Är Apple intresserad? Har Apple omvärdsbevakning?

Väntar på att de ska ringa tillbaka från Irland?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar