17 februari 2013

Vidga vyerna!


 Det är för trist när det ser ut så här. Hur kan det bli så? Björna, råttor, fåglar, "papperskors-ledare", barn, ungdommar, medelsålders, pensionärer - det är frågan.

Det jag vet är att jag inte har lust att plocka ihop det - när jag är på väg till en fest?

Hur kommer vi till rätta med detta?

På vägen därifrån och med IKEA-kasseliggande - så kände jag ett större ansvar vid en annan sop-tunna på samma gata - Rådmansgatan.

Men visst skulle vi få en finare stad om alla tog ansvar!

Det gäller verkligen att vi tar ett ansvar för att hålla Stockholm rent!
I går så åkte jag mellan T-centralen och Rådmansgatan. Jag ställer mig bakom en äldre dam med rullator, som är 80+. Vi kommer lite sent på t-banan, men det är den vagn som är närmast t-baneföraren.Innan personen har flyttat sig som sitter på platsen för gamla och funktionshindrade - så startar vagnen med ett ryck. Jag stör bakom henne och en annan kille som sitter ner bredvid henne får tag i henne, vilket gör att hon inte faller. Det gäller att vi tar vara på varandra! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar