7 februari 2013

I bland blir man inspirerad så in i norden!

En god vän bjöd i dag med mig till
Johan och Nyström butik på Söder.
En trevlig butik med trevliga anställda
och kunder.
En norsk träningsstol, som tillverkas i
Småland. Det finns till och med spel kopplade
till stolen.


Bubble- table från Syd Korea.
Också ett måste om du besöker mässan.
Förra året var det över 38.000 på 5 dagar.

Bland bidragen till Unga designers så var
klart denna rullstol för barn, mycket intressant.

Denna urläckra design såg jag första gången
på Beckmans slut 

En fantastiskt enkel klädhängare. Fick tipset
av Leif Pagrotsky, som var tidigare
Handelsminister, Näringsminister, Utbildnings-
och Kulturminister mellan 1996-2006.

I går sprang jag omkring och letade efter
IPhone-laddare på Stockholm Furniture Fair.
Lite konfunderad var jag allt när alla dessa
företag med produkter till kontoret var det
montern Möbelriket, som hade laddare för
för att ladda en IPhone - fram till att jag
 träffade personer från finska Salli, som
hade den trådlösa laddningsteknologin
Power Kiss Oy.

Den trådlösa PowerKiss-laddningsteknologin gör de traditionella laddarna med sladd onödiga. Du placerar bara anordningen som ska laddas, t.ex. en mobiltelefon eller en bärbar dator, på bordet och laddaren börjar ladda. Bilder: PowerKiss Oy
Min Morfars far hette Johan Johansson. Han var finsnickrare,
mjödnare, bonde och fiskare. På bilden finns verktyg som man
har i Möbelriket i Smålands möbler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar