6 februari 2013

En lite annorlunda kväll!

I kväll var jag på väg till affären när jag var på väg hem. När jag kom fram så reflekterade jag över att området var väldigt mörkt. Det visade sig att ICA butiken och MatDax var stängda.

Hade jag hört så fel när jag frågade om klockan - den borde vara runt 21.00 och de stänger inte förrän klockan 22.00. När jag talar med killen i korvkiosken visar det sig att klockan är 21.00, men att strömmen har gått så att butikerna har stängt.

När jag kommer till tunnelbanestationen hemma så är det tre män som argumentera mycket. - Det brukar vanligtvis vara en mycket lugn station. När jag är en bit därifrån så hör jag och ser att de börjar slåss. Tyvärr har min mobil laddat ut - så jag kan inte ringa Polisen.  - Jag försöker få kontakt med personen framför mig, men tror att jag skrämde honom när jag på kallade hans uppmärksamhet. Kände inte riktigt att jag hade på fötter att ringa Polisen när jag kom hem. Om det var problem så borde väl spärrvakten ha ringt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar