28 februari 2013

Några tips för dig som gillar kunskap!


Favoritstället på Skansen och som medlem i Nordiska
Museets vänner har jag fritt inträde även på Skansen
Nu på vid lunch så kommer jag att delta på Stockholms handelskammare och Microsofts föreläsning "Learning the new currency" hur spännande kommer inte detta att bli.

Ska bli intressant att se vad vi kommer att få lära oss. Skolan i dag är ju otroligt fokuserad på att vara i "boxen" - i värsta fall skulle man kunna tro att det bara var ut böckerna och från lärarna man kunde få kunskap.  Sedan så betygsätter samma lärare oss? Det har inte alltid varit så att jag läst mycket - utan jag hade det motigt i skolan. Men jag hade turen med stödjande föräldrar och lärare.
Att klippa ett sådant här träd tar en dag.
Säkerheten framför allt!
Som på morfars-tid (bilden är tagen med tillåtelse)
 Jag har alltid jobbat hårt med att läsa, testa och fundera och grubbla.

Den 26 februari så startade BOK REAN - tidigare år har det varit en av de största händelserna under året, men numera så köper jag böcker i ett ständigt flöde.

Jag kan dock rekommendera er att besöka Drottninggatans Bok och Bild och Bokskotten.

"The Rise and Fall of Ancient Rome - An illustrated military and political history of the world´s mightiest power: from the rise of the Republic and the dominance of the Empire to the fall of the West" av Nigel Rodgers

"Vårda och renovera trähus" av Sören Thurell


Jag glömde att det är sportlov!
"DOKUMENT STOCKHOLM - staden i tusen bilder" av Jeppe Wikström

"Uppfostrad av män - Memoarer" av Christina Jutterström

"FOLKVALD KULTUR - 349 Riksdagsledamöter och 22 Statsråd om kulturupplevelser" av Red. Gunnar Bergdahl

"Steget före - om civilkurage, polisarbete och förtroende mellan makt och gräsrötter" av Eva-Lotta Eriksson och Gunnar Eriksson


"Ledare utan titel" av Robin Sharma

För utom att jag är nyfiken och drivs av en viss kunskapstörst gillar jag att göra bra affärer!
Vi talar i dag mycket att handla över nätet, men det går verkligen att konstatera att för dessa sju böcker jag köpte så var priserna i bokhandeln 56% billigare än Adlibris!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar